تبلیغات
گروه مهندسین توپگ - انواع دکل های دریایی
 
منبع آزاد جزوات، کتاب، نرم افزار، آموزش های تخصصی رایگان ، ترجمه تخصصی ، پروژه های تخصصی و دوره های آموزشی تخصصی مهندسی نفت، مهندسی شیمی و مهندسی صنایع
به چه شکل با گروه مهندسین دانشگاه تهران آشنا شدید؟




لینک همه دوستان
» تعداد مطالب :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

   
انواع دکل های دریایی
سه شنبه نوزدهم شهریورماه سال 1392 ساعت ساعت 09 و 32 دقیقه و 44 ثانیه | | نوشته ‌شده به دست محمد پارسا | ( نظرات )


در این مقاله به بررسی انواع دکل های دریایی پرداخته شده است.

مهمترین عاملی که نوع دکل دریایی را مشخص میکند عمق آب منطقه است. همچنین شرایط آب و هوایی نیز در انتخاب نوع دکل تاثیر گذار است.دکل های دریایی با توجه به عوامل فوق به دو گروه تقسیم می شوند :

1- bottom support rigs

flooting rigs -2  

مقدمه

حفر چاه در خشکی از اواسط قرن نوزدهم آغاز شد و تا نیم قرن بعد حفاری فقط در خشکی برداشت می شد در سال 1897  یک میدان نفتی در ساحل با حفر یک چاه زیر دریایی تا زیر دریا به صورت جهتی گسترش یافت ساخت اولین دکل دریایی در دریا در سال  1920 که دحود 400 متر در دریا پیش میرفت ساخته شد. در سال 1932 یک کمپانی به اسم  Indian petroleum corp میدانی در فاصله نیم مایلی شناسایی کرد آنها گفتند به جای ساخت یک سکوی طولانی یه جزیره ی کوچک فولادی در دریا بسازند در سپتامبر 1932 آنها جزیره های با ابعاد 60 در 90 فوت مربع برای حفاری در عمق 38 فوت ساختند عرشه این دکل 25 متر بالای سطح دریا بود این دکل ساختگی درسال 1940 در اثر توفان از بین رفت.درسال 1938 میدانی در خلیج مکزیک شناسایی شد و در سال 1941 اولین چاه در فاصله 9000 فوت از ساحال تگزاس حفر شد بعد از جنگ جهانی کشتی ها به خدمت حفاری آمدند. که اولین آنها Landing craft  نام داشت که به عنوان یک کشتی پشتیبان به کار گرفته شد آنه با نصب سیستم گل و سیستم تولید برق روی آن، کشتی را برای حفاری آماده کردند. با گذشت زمان  نوع دیگری از دکل های متحرک برای آبهای کم عمق مورد استفاده قرار گرفت این سیستم متشکل از یک Barge  متحرک بود که دکل حفاری و تجهیزات آن روی ستونهای فولادی متصل به Barge نصب می شد Barge  در محل مورد نظر به ته آب میرفت و دکل حفاری و تجهیزات آن بیرون آب باقی می ماند.

مشخصات فایل مقاله:


حجم:926 کیلوبایت
نویسندگان: محمد حسین توفیقی، رضا دانشفر و محمد اسماعیلی
نشر و استفاده از مطالب این مقاله فقط با نام بردن از پدبدآورندگان آن مجاز است.



:: مرتبط با: مقالات , مهندسی حفاری ,
:: برچسب ها: دکل دریایی ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
foot pain from running جمعه شانزدهم تیرماه سال 1396 ساعت 18 و 33 دقیقه و 20 ثانیه
This is the perfect webpage for anybody who would like to find
out about this topic. You know a whole lot its almost hard
to argue with you (not that I really will need to?HaHa). You definitely put a brand new spin on a topic
which has been discussed for decades. Wonderful stuff, just
great!
scaryexplosive363.snack.ws چهارشنبه سوم خردادماه سال 1396 ساعت 20 و 49 دقیقه و 07 ثانیه
Oh my goodness! Impressive article dude! Thank you so much, However I am experiencing troubles with your RSS.
I don't understand why I can't join it. Is there anyone else having the same RSS problems?

Anybody who knows the answer will you kindly respond? Thanks!!
Merissa دوشنبه بیست و پنجم اردیبهشتماه سال 1396 ساعت 04 و 19 دقیقه و 40 ثانیه
Hello! Do you know if they make any plugins to help with SEO?
I'm trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I'm not seeing very good
results. If you know of any please share. Kudos!
BHW دوشنبه بیست و هشتم فروردینماه سال 1396 ساعت 08 و 51 دقیقه و 43 ثانیه
Heya superb blog! Does running a blog similar to this require a lot of work?
I have no expertise in coding however I had been hoping to start my own blog soon. Anyways,
should you have any ideas or tips for new blog owners please share.
I know this is off subject nevertheless I just needed to ask.
Kudos!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

ابزار وبمستر